Förenklade kycklingwraps

Detta är förenklade kycklingwraps, perfekt för lunchlådan, den där sena middagen då du verkligen inte orkar stå länge och laga mat eller bara en trevlig fredagsmysrätt.
Jag var inte särskilt sugen på att ha i grönskar, så jag skippade det men annars passar röd paprika, lök och majs väldigt bra.


1. Du behöver...
Kycklingfiléer, keso naturell, tortillas, salsa och stekfett.

2. Skär kycklingen i små kuber, var noga med hygienen! Magsjuka är inget man vill ha såhär inför jul.
3. Häll i lite stekfett i en panna och stek kycklingen tills den är genomstek (=inte är rosa).
4. Krydda lätt med salt, svartpeppar och grillkrydda.
Ett litet smakprov på några av mina kryddor (har en hel kryddhylla full också).


5. Häll ner den genomstekta kycklingen i en bunke och tillsätt några skedar Keso. Jag brukar ha 3-4 relativt stora matskedar men det går självklart att variera efter vad man själv känner. Rör om.
6. Häll i några teskedar salsa. Jag gör på medelstark tacosalsa från Santa Maria. Rör om.

7. Häll kycklingblandningen i tortillasen.


8. Vik. Klart! Det man också kan göra är att genomföra alla de här stegen men sedan lägga de vikta wrapsen på en bakplåtspapprat plåt, strö lite riven ost över och in i ugnen några minuter på 175 grader. Jag var för hungrig när jag gjorde mina att jag skippade det här momentet, det är lika gott vilket som!

Smaklig måltid!  (Som bilden visar hade jag redan tjuvätit lite på tortillan... Kunde inte hålla mig)

Kommentarer
Postat av: Amis

Fin blogg =)

2010-12-02 @ 19:53:03
URL: http://www.metrobloggen.se/amis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0