23 dagar kvar till julafton

Jäsp. Jag gick upp klockan halv sju idag då jag förra veckan fått ett papper om att några snubbar ska komma och sanera min balkongs fogar eller något sådant. Det står att de kommer plinga på dörren mellan klockan 7 och 17. 
YES. De kunde inte vara liiiite mer specifika? Och eftersom jag inte har någon extranyckel hemma liggandes (pappa har en, den andra ligger ute i våran stuga) så måste jag sitta här och halvt som halvt ruttna tills gubbarna ringer på. Än så länge håller de på med grannens, verkar ta lång tid.
Men det är lika bra att det blir gjort, ska inte klaga. Önskar bara jag fått någon mer exakt tid, för det kan ju hända att jag måste ut en snabbis ändå sen och jag vill inte låta de vänta på mig eller behöva kämpa sig ut hit en annan dag.

Vilket fall, sitter och äter supergod frukost. Var lite trött på frosties och yoghurt, så fixade goa baguetter istället med ett tjockt lager naturell färsk ost och sedan en skiva hård ost. Förr brukade jag göra något jag kallade Riskaka Deluxe, vilket var samma förutom att baguetten var en riskaka. Har nu upptäckt att det är lika gott att fixa detta på frallor och baguetter som det är med riskaka.
Jag köper laktosfri färskost då jag är jädrigt laktosintolerant. Och då menar jag verkligen jädrigt. För några år sen, då det hela började, var marknaden inte stor för oss "gasmagar" och den laktosfria mjölken smakade, minst sagt, skit. Nu är sortimentet brett och det finns verkligen allt (ok, kanske inte allt men mycket mer än för några år sen) laktosfritt. Som till exempel supergod färskost.
Senare idag ska jag laga kycklingwraps som går supersnabbt och är väldigt enkelt, men ack så gott. Ska försöka bilddokumentera och lägga upp här, ibland är det enklare (och roligare) om man får både läsa och SE ett recept, steg för steg, istället för att bara skumma igenom en massa text.

Nä, nu ska jag spela lite Final Fantasy 7 (snart varvat om!) och avnjuta mina goda mackor.

Stay in tune!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0